آشپزی 20

آموزش تهیه ی غذاهای مختلف و لذیذ با آشپزی 20


مربای سیب-طرز تهیه مربای سیب

یکی از خوش طعم ترین مرباهای میوه ای مربای سیب است. البته اگر در تهیه مربای سیب از سیب تازه استفاده کنید.بهتر می شود .امروز به آموزش آن می پردازم .با ما همراه باشید.

Image result for ‫طرز تهیه مربای سیب‬‎

مواد اولیه :

  • سیب نیم کیلو
  • شکر نیم کیلو
  • گلاب 5قاشق غذاخوری
  • آبلیمو 1ونیم قاشق غذاخوری
  • هل 4عدد



طرز تهیه :

ابتدا سیب را تمیز بشویید و پوست آن را جدا کنید و آن را 2نیم کرده و مواد داخل و دانه و چوب سر آن را جدا کنید و به شکل دلخواه خرد کنید.

2لیوان آب را روی حرات قرار دهید تا به جوش بیاید سپس سیب را به آن افزوده و اجازه دهید نرم شود.سیب های نرم شده را در صافی بریزید و پس از اینکه آب اضافی شان خارج شد کنار بگذارید.

آبی که سیب ها را در آن پخته بودید با شکر مخلوط کنید و به همراه هل روی حرارت قرار دهید تا چند دقیقه بجوشد ، پس از اینکه شکر درون آب حل شد و چند قل زد سیب ها را اضافه کنید و اجازه دهید مربا غلیظ شود.

پس از آنکه غلظت مربا مناسب شد گلاب و آبلیمو را اضافه کنید ، چند دقیقه دیگر نیز بگذارید مربا بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و اجازه هید کاملا خنک شود.


نکات:

در صورت تمایل از گلاب و هل بیشتری در مربا استفاده کنید.

اگر نمیخواهید رنگ سیب ها تیره شود باید در زمان پوست کردن سیب ها را داخل ظرفی که با مقداری آب و سرکه مخلوط شده است قرار دهید و سیب ها را درون آن پوست بگیرید و خرد کنید.


امیدوارم مربای سیب را درست کنید واز خوردنش لذت ببرید منتظر رسپی ودستورات آشپزی امتحان شده جدید در این سایت باشید. از اینکه از سایت ما دیدن کردید متشکرم.

منبع:کوک مستر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی