آشپزی 20

آموزش تهیه ی غذاهای مختلف و لذیذ با آشپزی 20


طرز تهیه پنکیک خانگی در پلوپز در ۹ گام ساده

پنکیک نوعی نان و یا کیک بسیار ساده است، لزوما شیرین نیست! دستور العمل های پنکیک در سراسر دنیا متفاوت هستند، اما همه مواد تشکیل دهنده اساسی یکسانی شامل آرد، تخم مرغ و شیر دارند. بعضی از کشورها، مانند ایالات متحده و کانادا، برای صبحانه از پنکیک استفاده می کنند، در حالی که در برخی کشور های اروپایی دیگر، به عنوان دسردر کنار غذا از آن استفاده می کنند. پنکیک معمولا با کره و شربت، انواع مربی و میوه یا شکلات سرو می شود. و این بسته به ذائقه ی شما دارد. 

مواد لازم:

۲ پیمانه (۵۱۰ گرم) آرد همه منظوره
* رایج‌ترین نوع آرد است. به آن آرد ساده هم می گویند. همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، برای درست کردن کیک، کلوچه، نان برشته و … مناسب است.
* این نوع آرد حدود ۸-۱۱ درصد گلوتن دارد و مرسوم‌ترین نوع آرد محسوب می‌شود.
* آردی است که با خواص حدّ واسط آرد گندم و آرد کیک، این آرد از گندم سخت یا نرم تولید می‌شود.
۲ یا ۳ تخم مرغ
۱ پیمانه (۳۵۰ میلی لیتر) شیر
۱/۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر
۲ قاشق غذاخوری کره
۵ قاشق غذاخوری شکر
۱/۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل (به دلخواه)
مقداری نمک

طرز تهیه پنکیک خانگی در پلوپز

روش تهیه :

۱)‌ تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید. مواد خشک را اضافه کنید. در این مرحله نیازی به هم زدن نیست!

 

۲) کره را در قابلمه ای بگذارید و اجازه دهید آب شود. اطمینان حاصل کنید که کره کاملا ذوب شده است. حدود یک دقیقه زمان برای این کار کافی است!

۳) کره آب شده و شیر را به مخلوط اضافه کنید. به آرامی هم بزنید، انقدر هم بزنید تا خمیر کاملا یکدست شود. یکدست بودن مواد در مرحله پخت باعث طلایی شدن یکنواخت روی پنکیک می شود!

 

۴) پلوپز را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا داغ شود. کف پلوپز را با کره چرب کنید. تا حدی که مطمئن شوید پنکیک به کف قابلمه نمیچسبد.

 

۵) برای اطمینان از اینکه کف پلوپز کاملا داغ شده است می توانید چند قطره آب داخل قابلمه بریزید و در صورت جلز لز کردن آن، دما برای ریختن خمیر در پلوپز مناسب است.

 

۶) در حدود ۳ قاشق غذاخوری خمیر را بر روی ظرف داغ شده بمالید. مقدار خمیری که می ریزید اندازه نهایی پنکیک شما را تعیین می کند. بهتر است با خمیر کمتری شروع کنید و سپس به آرامی مواد بیشتری بر روی تابه بمالید تا اندازه پنکیک را افزایش دهید.

 

۷) تقریبا برای دو دقیقه خمیر را داخل پلوپز سرخ کنید یا تا زمانی که پنکیک طلایی شود صبر کنید. سعی کنید با دقت کردن به گوشه ها و دور پنکیک ز پخته شدن آن مطمئن شوید.

 

۸) پنکیک را به آامی و با یک کفگیر پهن بر گردانید. این کار حتما باید با ملایمت انجام شود، در غیر این صورت پنکیک می شکند یا خرد می شود. اجازه دهید سمت دوم پنکیک هم حدود ۳۰ ثانیه سرخ شود!

 

۹) با اضافه کردن کره بادام زمینی، شربت (یا مربی)، ژله، شکلات خرد شده یا میوه به پنکیک از خوردن این صبحانه ی ساده و خوشمزه لذت ببرید!

 

منبع:پین ورک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی