آشپزی 20

آموزش تهیه ی غذاهای مختلف و لذیذ با آشپزی 20


طرز تهیه خوراک جگر مرغ

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

اگر شما هم مثل افراد زیاد دیگری از غذاهای برنجی خسته شده اید و می خواهید یک غذای خوشمزه و لذیذ همراه نان را تجربه کنید؛ خوراک جگر مرغ انتخاب خیلی مناسبی است.  امروز به سراغ خوراک جگر مرغ می‌رویم. این غذا یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید با جگر مرغ تهیه کنید. خوشبختانه برای تهیه این غذا به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید. از طرف دیگر مدت زمانی که برای پخت این غذا صرف می کنید بسیار کم است. پس در ادامه با طرز تهیه این غذای متفاوت و آسان با ما همراه باشید.

Image result for ‫طرز تهیه خوراک جگر مرغ‬‎

مواد لازم برای خوراک جگر مرغ

    • جگر مرغ 200 گرم
    • هویج 2 عدد
    •   پیاز 2 عدد
    • سیر 2 حبه
    • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه جگر مرغ :

۱. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با کره یا روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

۲. ابتدا جگر را به خوبی پاک کنید طوری که هیچ قسمت سفید یا سبزی داخل آن نباشد و به طور کلی رگ و ریشه‌های آن جدا شود. جگر‌های پاک شده را داخل تابه نچسبی ریخته و کمی صبر کنید تا آب اضافی آن بخار شودو رنگ آن کاملا تغییر کند. توجه داشته باشید که هر دو طرف جگر باید تغییر رنگ بدهد. وقتی آب جگر تبخیر شد به آن مقداری کره اضافه کرده و اجازه دهید جگر ۱۰ دقیقه داخل کره سرخ شود.

۳. ظرف پیازداغ را دوباره روی شعله قرار دهید و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید رب کاملا سرخ شود. زعفران آب کرده و ادویه را نیز به رب اضافه کنید و پس از مدتی سرخ شدن آن را به جگر بیفزایید.

۴. سیب زمینی‌ها را خرد کرده و درون روغن سرخ کنید. وقتی جگر بعد از نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه کاملا پخته شد سیب زمینی سرخ کرده را هم به آن اضافه کنید و مواد را مخلوط کرده یا به صورت مجزا در کنار هم قرار دهید و غذا را برای سرو آماده کنید.

نکات: در صورت تمایل مقدار بیشتری رب و زعفران استفاده کنید. توجه داشته باشید حتما آب جگر تبخیر شود و بعد کره را اضافه کنید تا بوی بد جگر از بین برود. این غذا آب ندارد، ولی اگر دوست دارید مقدار کمی آب جوش به آن اضافه کرده و بعد برای سرو آماده کنید. در صورت تمایل به جای کره از روغن استفاده کنید.  

با   سر آشپز98 همراه باشید

منبع : نمناک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی